Pages - Menu

Thursday, July 28, 2016

Lelaki Itu

Hari ini ada PE (baca : physical exercise). Saya dan guru-guru year 1 yang lain memberi kebenaran untuk pelajar-pelajar bermain di taman permainan bersebelahan dengan sekolah.

Selepas memanaskan badan,

"Teacher beri izin untuk kamu semua bermain hari ini,tapi ingat rules yang teacher dah pernah ajar hari tu. Kalau ada yang tak ikut rules,kita balik kelas. Faham?"

" Faham teacher. " jawab pelajar-pelajar.
 Saya menyambung,

"Ok,kamu semua boleh pergi main. Don't run."

Beramai-ramai bergerak ke taman permainan tapi yang saya geli hati,mereka macam control je kaki masing-masing,hehe. Saya syak semua nak lari untuk merebut permainan,tapi tahan kaki,hehe.

                         **********


Saya melihat seorang student saya yang tidak pergi bermain. Dia duduk di bangku sambil tersenyum-senyum.

"Irfan,why don't you go and play with your friends?" Saya bertanya. Saya sangkakan dia demam.

Dia senyum lagi,tapi matanya melihat tempat lain.

"I don't want to play teacher." Tangannya menghulurkan sesuatu kepada saya. "Teacher,this is for you." Dia terus bangun dan berlari ke arah kawan-kawannya. Malu. Tak sempat saya nak say thank you.


                             Bunga dari Irfan


"Wah,romantiknya Irfan," kata seorang guru yang lain.

Saya tertawa.

'Aih,Irfan..Irfan. Tadi kata taknak main dengan kawan-kawan'

Tc Hidayah
1 Ar-Razi
11.08 am

No comments:

Post a Comment