Pages - Menu

Saturday, November 9, 2013

Siapa Kata ?

"Wah! Jadi cikgu. Best lah. Boleh balik awal. Tak balik macam office hour."
"Jadi cikgu,kalau murid cuti,kita pun cuti juga."
"Cuti sekolah,kita pun cuti."

Itu semua memang kata-kata yang selalu aku dengar sebelum aku sendiri bergelar seorang guru. 

Siapa kata menjadi seorang guru itu mudah?
Siapa kata yang bila menjadi seorang guru boleh balik awal?
Siapa kata bila pelajar cuti,guru pun boleh bercuti?

Setelah hampir setengah tahun aku di sini,setelah hampir setengah tahun aku mendengar mereka memanggil aku "teacher", aku kira aku boleh menjawab persoalan-persoalan di atas. 



Inilah antara "kain-kain putih" yang saya sendiri corakkan.

Ya Allah,semoga Kau ikhlaskan hatiku,berkati kerja,amal dan rezeki ku. Lindungi aku dari nafsu ku sendiri. Jagalah akhlaq dan tutur kata ku. 
Ameen..

No comments:

Post a Comment