Pages - Menu

Saturday, March 23, 2013

Rasa Yang Tak Terluah

Termenung.
Itu yang saya kerap lakukan sejak akhir-akhir ini. Saya buntu. Memikirkan apa yang ada dalam fikiran. Apa yang ada dalam hati. Sering kali juga saya ras serba salah. Entah. Di mana silapnya. Di mana salahnya. Pada hati saya sendiri mungkin. Atau mungkin juga fikiran saya yang terlalu memikirkan. Tapi apa yang saya fikirkan ? Entah.

Kadang kala,saya rasa saya sukar sekali membuat keputusan. Bila keadaan itu datang,mulalah ada kelakuan yang tidak menentu. Mulalah fikiran selalu melayang. " Wajah tersenyum,tapi dalam hati siapalah tahu." Iya! Saya setuju. Tapi keadaan menjadi sukar bila si pemilik hati sendiri tidak tahu apa yang di hatinya. Hati juga sering kali berbolak balik. Sekejap mahu begini,sebentar begitu. Ah! Pusing sekali. Ada rasa yang terbuku dalam hati. Ada rasa yang sukar untuk digambarkan dengan kata-kata. Rasa apa?

Kita memang tidak boleh buat orang untuk memahami kita kan. Kita juga tidak boleh buat orang untuk katakan apa yang kita nak dengar. Saya tahu itu. Dan saya redha. Saya tahu,sampai satu saat,memang saya takkan rasa apa-apa lagi. 


SyauqahNHH
25:74

No comments:

Post a Comment