Pages - Menu

Saturday, November 3, 2012

Musim Berubah.

Asallammualaikum wbt.
Hai.. =). Keinginan untuk menulis di blog tidak dapat ditahan lagi,hehe. Kenapa? Inilah yang mahu saya kongsikan.


Sekarang ini musim sudah mula berubah kan. Sebelum ini musim panas, dan sekarang ini musim hujan pula.Hampir setiap petang hujan. Kadang-kala malam pun hujan juga. Sejuk. Saya bukan seorang yang suka tidur dalam keadaan yang berselimut,tapi bila dah musim hujan ini,memang berbungkus dengan selimutlah jawabnya. 

Tapi saat ini , ada satu musim yang sangat saya suka , hehe. Musim bersalin ,hehe. Tidak ada lagi musim berkahwin,ada itu memang ada,tapi kuranglah. Jika sebelum ini penuh di timeline mukabuku tentang update status perkahwinan rakan-rakan saya,tapi sekarang ini penuh di timeline perkembangan tentang kandungan rakan-rakan saya dan yang bestnya,mereka dah selamat bersalin dan melahirkan baby yang sangat comel...hoyeaahhhhh...*lompat-lompat bintang...

Tahniah kawan-kawan!
Psstt: Maaf ya,curik gambar permata hati korang..hehe


Muhammad Al Murthada
Comel kan..? Ini anak temanbaik saya yang sama-sama menuntut di KPTM dulu,Siti Muna Wajihah. Dah besar dah Redha. Tak sempat auntie Hidayah nak jumpa. Sempat kirim pos baju je dulu. Tapi mesti dah tak muat kan..hehe..Nampak la ada muka ummi dan abi nya..=)

Muhammad Awaluddin
Ini anak classmate saya ketika di UiTM, Muzaiyatun. Anak merdeka 2012 ,hehe. Lahir sama hari dengan Syarha Nur Fasihah,anak buah saya yang bongsu. Cuba tengok bibir tu. Merah. Rasa nak cium-cium je.. Aih...Memanglah sebijik rupa mama dia..Hehe..


Haa.. ini dia Muhammad Adam. Fresh lagi. 1 November 2012. Hehe. Permata hati  teman saya ketika menuntut di KPTM dan UiTM , Nabilah.Kalau nak tahu kisah ummi dan walidnya,sila baca DI SINI.. Comel sangat! Saya tenung banyak kali tengok gambar Adam ini. Rasa nak gigit-gigit je.
"Tapi Cik Nab,rasanya macam banyak muka walid dia ni..Hehe..=p..Ada sikit lah ikut muka kau..=p"

Hai..bila auntie Hidayah dapat pegang,dukung dan cium ini..? T_T..
Tapi yang bestnya,semuanya baby BOYYYYY..!! 
Boboi boyyyyy...!

Sangat-sangat teruja tengok kawan-kawan dan selamat jadi ummi,mama.Hehe. Siapa sangka kan,masa berlalu dengan pantas sekali. Rasa macam baru semalam ber"huha-huha",bertepuk tampar,gurau-gurau,ketawa-ketawa dengan mereka. Tup-tup hari ini , dah ada baby da.Hehe..
Apalah rasanya bila ada yang panggil "ummi","mama". Mesti pengalaman yang terindah kan. Saya ingat lagi pesan teman saya :

"Kau kena rasa pengalaman berkahwin,dan mengandung. Sangat oseemm."

Memang lah nak rasa tapi Allah suruh saya tunggu lagi. So,saya tunggu lah. Lagipun semua itu ada masanya. Insya Allah,sampai masa semua orang pasti rasa pengalaman itu kan.

Okey ummi..mama..selamat menjadi parents yang super oseemm k..! Didik junior-junior saya itu baik-baik k.. ^_^

NHH
~25:74






No comments:

Post a Comment