Pages - Menu

Saturday, October 20, 2012

Rindu Lagi

Rindu ini menggamit lagi. Tatkala saya melihat ianya di paparkan di kaca tv. Hati ini tersentuh lagi. Saat saya terdengar-dengar alunan suara dari sana. Kerana rasa rindu ini , membuatkan saya mencari-cari album gambar di dalam laptop saya, untuk melihat lagi detik-detik indah ketika di sana. Baru 4 bulan berlalu,tetapi setiap saat rindu itu pasti ada. Bukan kali pertama menjejakkan kaki ke sana,sudah kali kedua,tapi masih ada rindu. Masih ada rasa tidak puas. 

Ya Allah,rindunya pada RumahMu. Ya Rasul,rindunya ingin bertemu denganmu lagi. Rasa betapa hampirnya diri saya denganNya,betapa dekatnya saya dengan kekasih hati,Muhamad saw.Pengalaman berada di Mekkah dan Madinah,memang adalah pengalaman yang terindah sekali. Kalau mahu tahu pengalaman saya ketika berada di sana , klik ->KBC(1),KBC(2),KBC(3),dan KBC(akhir).

SAYA RINDU UNTUK KE SINI LAGI...!! (T_T)

Sungguh! setiap kali berbicara tentang hal ini,pasti seakan ada air yang bertakung dimata ini. Entahlah. Perasaannya sangat berbeza. Walaupun kali kedua saya kesini,masih saya rasa tidak puas. Saya rasa tidak puas untuk melihat Kaabah. Kalau mahu saya tinggal sebulan lebih di sana pun, jujur saya sanggup.

Salah satu tempat yang tenang. Rindunyaaaaa...!
Madinah.
(senyum)

Saya masih ingat lagi,seorang ustaz dari Indonesia di Mekkah pernah menyatakan,"Bersyukurlah kerana semua yang ada di sini hari ini,telah dipilih Allah untuk ziarah ke RumahNya". Saya rasa ketika itu seperti mahu menjerit kerana merasakan sayalah manusia paling bertuah kerana Dia memanggil saya. Walaupun dengan keadaan saya yang belum bekerja,dan masih belum punya pendapatan yang tetap,tapi bila saja Dia sudah memanggil,pasti akan ada cara untuk memenuhi panggilanNya. Pasti dibukakan jalan.

Saya sering terfikir,ramai yang punya wang yang banyak,tapi masih belum lagi pergi ke sana. Kenapa? Bila saya fikir sebaik-baiknya,walaupun punya duit yang banyak,tetapi jika Allah tidak bukakan pintu hati dan Allah tidak seru untuk ke sana,biarpun ada berjuta-juta dalam bank,tetap tidak akan pergi jika belum sampai masa.Tetapi jika Allah sudah seru,Allah sudah buka pintu hati,pasti akan dapat ke sana juga. Pasti Allah akan tunjukkan jalannya. Macam saya ini,hati asyik terbuka je nak ke sana , hehehe. Kalau sesiapa ajak ini,saya memang nak ikut je (sengih).

Saya sering mengingatkan teman-teman saya, sila pasangkan niat dan azam yang kuat untuk ke sana. Jangan hadkan masa. Kadang kala saya rasa nak gigit pun ada pada kawan-kawan yang mengatakan :"Tunggulah 10 tahun lagi,aku pergi lah." Jangan cakap begitu! Apa yang kita ucapkan,itu adalah doa. Seharusnya berlumba-lumbalah untuk ke sana. Insya Allah , pasti ada jalan. Niat itu penting.

Dan saya, saya pernah niat sesuatu di depan Kaabah dan saya berharap dengan sangat,niat saya itu akan tertunai.

Rindu nak mengaji di sini lagi
Memang takkan nampak orang lain baca majalah lain selain AQ 
^_^

Seronok bila melihat jutaan manusia ini berlumba-lumba bila dipanggilNya.

Saat ini , saya benar-benar berharap,impian saya untuk ke sana lagi.akan tercapai. Pernah saya terfikir untuk daftar haji , yelah,kalau daftar haji sekarang pun,belum tentu dapat pergi awal kan,silap-silap tahun 2040 baru dapat pergi (jika umur panjang),sebab kan kena ikut giliran,tapi emak kata ; " Kahwin dulu,lepas tu baru boleh daftar haji dengan suami." Gulp! Kahwin ini yang lemah ini. Entah bila,entah dengan siapa pun belum tentu. Tapi tak mengapalah , yang penting saat ini , SAYA MAHU KE SANA LAGI! titik!.

Semoga Allah restu
(senyum)

~NHH
(25:74)

1 comment: