Pages - Menu

Sunday, September 16, 2012

Sabar Yang Berpenghujung

Sabar.. Sabar.. Sabar.. dan sabar. Kadang-kala rasa tak boleh nak sabar juga bila ungkapan sabar itu diucap berkali-kali di cuping telinga. Sungguh! Saya jemu. Saya tertekan. Rasanya ungkapan sabar itu sudah tidak lut lagi di telinga saya. 

Saya tahu, cerita kita tidak mungkin sama. Cerita kamu..cerita saya..cerita mereka. Berbeza. Sangat berbeza. Ujian dan dugaan yang kita hadapi juga akan berbeza. Takkan sama. Kerana perbezaan itu , maka kesabaran kita juga adalah berbeza. Kesabaran saya..kesabaran kamu...kesabaran kalian. Mungkin kalian dapat bertahan sehingga ke titik akhir perjuangan kalian. Dan mungkin saya tidak. 

Saya mohon. Diberikan kesabaran untuk terus bersabar. Kerana saya sendiri tidak tahu, sampai bila saya akan bertahan dengan kesabaran yang sudah semakin menipis. Tapi saya yakini satu hal, Allah tidak akan biarkan kesabaran saya itu sia-sia.

"Dan sungguh,akan Kami berikan cubaan kepadamu,dengan sedikit ketakutan,kelaparan,kekurangan harta,jiwa,dan buah-buahan. Dan berikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar" 
(Al-Baqarah : 155)

Seperti kata Ustaz Rahmat Abdullah (Filem Sang Murabbi)
"Sabran ala sabran" (bersabarlah di atas kesabaranmu)


NHH
25:74

p/s: Tolong ya Allah,permudahkan dan percepatkan urusan rezekiku

No comments:

Post a Comment