Pages - Menu

Monday, July 9, 2012

Saya Rasa Nak Geget Diri Sendiri

Di saat lampu bilik sudah dipadam,dengan di temani inche beruang coklat yang gebu setinggi lebih kurang paras pinggang,(sedap peluk time tidur ni,hikhik) saya cuba ambil sehabis banyak mood untuk tulis entry ini. 
Erk?

Mood untuk menulis tentang apa yang saya rasa saat ini dah lama dah datang serunya,cuma hari ini saja yang saya macam meronta-ronta nak menulis.
Tapi sebelum ini , saya minta maaf kerana ini bukannya sambungan Part 3 untuk "Kembara Bumi Cinta" saya. Insya Allah,sambungan untuk entry itu akan saya tulis kemudian.

Tapi untuk entry ini,ada sesuatu yang saya nak luahkan.

Saya tidak tahu mengapa,tapi kali ini saya bagaikan tidak sabar-sabar mahu menulis di sini. Di laman blog saya ini. Ada satu rasa yang saya kira saya mahu terjemahkan dalam bentuk kata-kata.

Saya perasan dan sedar,sejak kewujudan twitter,saya banyak sekali menulis di twitter. Senang cerita, saya banyak update status di twitter,atau nak bahasa lagi booom boom bastik, saya lebih banyk membebel di twitter.

Saya membaca status-status yang dinaiktarikh(baca:update) oleh rakan-rakan saya.
Jujur ya, saya suka membaca status mereka. Tentang perasaan mereka,tentang rasa marah mereka,tentang kecintaan mereka,tentang kesedihan mereka,dan tidak kurang juga yang update begini -> "Ok,nak buang air". Dari sekecil-kecil perkara hingga sebesar-besar perkara, banyak yang dikongsikan di Twitterland itu.

Tetapi..
Saya yakini satu perkara. Dalam sifat keterbukaan kita semua bercerita itu dan ini di Twitterland itu , pasti ada sesuatu yang kita rahsiakan. Betul tak?
Sebab tidak semua perkara kita boleh ceritakan di Twitter. Tidak semua!
Jauh di sudut hati , ada yang kita simpan sendiri.

Tidak semua perkara yang kita tidak nampak itu tidak ada. Kadang kala ia sukar diluahkan dengan kata-kata. 

Saya kira,saya termasuk dalam golongan tersebut. Sebab saya juga suka bercerita di Twitter,tapi sebenarnya ada sesuatu yang saya nak sangat ceritakan di Twitter tapi perasaan itu saya tahan. 
Kerana menahan rasa ini lah , saya rasa hati saya sakit sangat. Sakit bila ianya tak dapat saya luahkan. 

 NAK SAYA CERITAKAN DI TWITTER..?!!!
Memang tak lah.

Tapi saya tahu , satu saat nanti , saya akan luahkan juga.
Saat itu , biarlah ia meletup-letup..!!
Saya sudah dah tak kisah.

Untuk masa ini, saya mohon doa agar Dia tolong saya. Jangan sampai saya terlepas kata.
Semoga Dia ampunkan dosa saya.



No comments:

Post a Comment