Pages - Menu

Sunday, July 29, 2012

Jangan Menangis ya Sayang

Dengan namaNya yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Tidaklah Dia menguji hamba-hambaNya jika Dia tahu hambaNya tidak mampu menanggungnya.
Salam cinta berbunga rindu buat pecinta terhebat,Muhamad bin Abdullah.

Malam ini , hati saya sangat-sangat tersentuh melihat sesuatu di ruangan muka buku saya (baca: facebook). Melihat satu gambar yang dikongsikan oleh seorang rakan buat mata saya berair-air. Sebenarnya , jarang mata saya ini berair bila melihat apa-apa gambar yang di share di facebook,tapi hari ini laju saja airmata saya mengalir.(Nasibbaik dapat cover depan mak,:-P)

Dan naluri saya sebagai seorang perempuan atau lebih tepat lagi naluri sebagai seorang bakal ibu (Insya Allah, satu hari nanti lah kan,tak tahulah bila dan dengan siapa kan)saya terus menulis entry ini,dengan mengharapkan secebis pertolongan dari kalian yang membaca entry ini.

Apa yang ingin saya mohon dari kalian adalah tentang ini..

Kanak-kanak ini..

Kanak-kanak ini telah membuatkan airmata saya mengalir laju. Pilunya hati saya melihat si kecil ini yang belum lagi mengenal dunia apatah lagi mengenal erti kesakitan. Saya tidak mahu lah bayangkan perasaan ayah dan ibunya kan. Jika saya ini yang tidak melahirkannya pun sudah terasa sedih,apatah lagi ayah dan ibunya kan.

Tapi saya yakini, pasti ada hikmah yang tersembunyi disebalik ujian ini untuk si ayah dan si ibu.

Jadi, kawan-kawan..
Yang mungkin sudah menjadi ayah atau ibu
Yang bakal menjadi ayah atau ibu satu hari nanti
Yuk! Kita bersama-sama doakan si kecil yang comel ini
Kita mohon kepada Allah supaya dipermudahkan segala urusan si kecil comel ini
Supaya si kecil comel yang tidak lagi mengenal erti sakit ini dapat mengenal erti nikmatnya kehidupan yang Allah sediakan untuknya.
Kita doakan supaya kanak-kanak ini sembuh dan membesar menjadi anak yang soleh.
Kita mungkin tidak mampu nak membantu dari segi kewangan tapi dengan doa inilah bantuan yang terbaik kita boleh berikan. Kita minta terus daru Allah supaya si kecil yang comel ini boleh berlari-lari seperti kanak-kanak yang lain. Dan semoga ayah dan ibunya juga diberikan ketabahan yang tidak berbelah bahagi.

Ya kawan-kawan ya!
Kita doakan sama-sama ea?! 
Saya mohon.. dan saya berharap

Dan untuk si kecil yang comel ini..
Jangan menangis ya sayang..
Allah swt sentiasa bersamamu

~NHH~
25:74

No comments:

Post a Comment