Pages - Menu

Sunday, April 15, 2012

Kekuatan Menunggu

Sudah lama ke saya tak update kan blog ini? Baru 2 minggu lebih saya tak update blog ini, tidaklah lama sangat pun, tapi kenapa saya rasa macam sudah lama saya tak update blog ini kan.. Eh! Kenapa macam berbelit-belit pulak saya tulis ini..?! (Kerut dahi...). 

Setiap hari saya buka blog saya ini tapi langsung saya tidak tergerak untuk update. Hanya suka berjalan-jalan di blog teman-teman dan membaca entry-entry mereka yang hebat-hebat. Entry yang membuat saya tersenyum , buat saya sedih , buat saya tersentap dan sebagainya.

Saya sebenarnya tidak ada apa yang penting pun nak ceritakan tapi saya tertarik untuk menulis bila saya 'blogwalking' di blog teman saya. Saya sangat-sangat dan sangat-sangat (berapa banyak sangat daaaa..?) tertarik dengan salah satu ayat yang teman saya itu tulis.

"Bukankah hidup ini adalah fasa-fasa yang menuntut kekuatan menunggu."

Gedebummmmmm....!

Macam ada satu batu besar yang menghempap saya bila saya melihat ayat itu. Saya tersenyum sambil mengangguk-anggukkan kepala bila membaca ayat itu. Saya setuju sangat dengan kenyataan teman saya itu.Terima kasih kawan (senyum)

Ya!
 Hidup ini memang adalah fasa untuk menunggu dan terus menunggu. 

Menunggu untuk hari esok tiba
Menunggu untuk habis belajar
Menunggu untuk mendapatkan pekerjaan yang baik.
Menunggu itu ini 
Menunggu bermacam-macam lagi lah.

Nak makan dan masuk toilet pun perlu menunggu kan..

Dan hidup saya memang menuntut kekuatan saya untuk terus menunggu dan menunggu.Menanti dan menanti. Mungkin  ramai yang selalu kata , ' penantian itu satu penyeksaan' , tapi walaupun seksa , mahu tidak mahu perlu untuk terus menunggu bukan ? Kerana si sebalik penantian itu , ada bahagia  menanti kita. Ingat! Allah swt tidak akan pernah membiarkan penantian kita sia-sia. 

Dan saya , akan terus menunggu dan menunggu .. selagi Allah swt izinkan. 



NHH
-25:74-

No comments:

Post a Comment