Pages - Menu

Friday, March 30, 2012

The Power Of Love~

Pernah tak kawan-kawan mengucapkan sebaris perkataan yang pada saya amat mahal nilainya ? Perkataan apa? Perkataan yang saya maksudkan ialah sebaris perkataan yang akan kita ucapkan pada Allah swt, pecinta terhebat Muhammad saw, ibu ayah kita , kawan-kawan kita ..eh..ada pengecualian ya..Kawan-kawan yang saya maksudkan di sini ialah kawan-kawan yang sama jenis (sister with sister , brother with brother).

Iya
Perkataan yang saya maksudkan ialah..

I LOVE YOU....



Hati kita pastinya tersentuhkan bila menerima ucapan 'i love you' dari insan-insan yang kita sayang. Subhanallah..ucapan 'i love you' itu saja sudah cukup untuk buat kita rasa disayangi , dihargai. Sudah cukup untuk buat kita tersenyum sampai ke telinga sepanjang hari.

Tapi cuba ditambah di akhir ucapan 'i love you' itu dengan perkataan LILLAH. Saya sayang/cinta kamu kerana Allah. Subhanallah. Kita menyayangi sister-sister itu kerana Allah swt. Bukan kerana rupa , pangkat atau harta. Tapi semata-mata kerana Allah swt. Itu adalah satu perasaan yang sungguh berbeza.

Cuba lah kawan-kawan hantar sms kepada sister-sister dengan ucapan 'I LOVE YOU FILLAH'. Lihat kesannya nanti. Tapi saya ingatkan sekali lagi ya. Ini ucapan untuk yang sama jantina saja ya. Sister ucapkan pada sisters saja , brother ucapkan pada brother saja. Kalau sister/brother ucapkan pada sister/brother yang bukan mahram , lain jadinya nanti.HARAM! Lainlah kalau suami isteri ya.

Cubalah! dan lihat betapa hebat kesannya. Saya sendiri sudah mencubanya beberapa kali. Dimana saya menghantar sms tersebut kepada akhawat,teman-teman se'diploma' dan se'degree' ( sisters sajalah). Dan kesannya sangat superb!!

Saya menerima kiriman balas dari akhawat-akhawat yang buat saya tersenyum , ditambah pula terima ucapan balas dari teman-teman se'diploma' dan se'degree' saya, lagilah saya tersengih sampai ke telinga.

"I love u more dayah"
"well,well, i love you too"
"Love you too..muaahhh"
"Love you always dear "
"Love you fillah"
"Uhibbuki fillah ukhti Hidayah"

.. dan banyak lagi...

Untuk saya , ucapan ' i love you' itu tidak boleh diucapkan pada sebarangan orang. Alhamdulillah , ucapan 'i love you' saya masih khas untuk sisters di luar sana. Dan saya tidak malu bila saya mengucapkannya untuk sisters.Saya tidak malu untuk mengatakan saya rindu pada mereka. Saya rindu untuk bersama mereka lagi.

Dear sisters ,
I LOVE YOU LILLAH....
^_^

-NHH
(25:74)

No comments:

Post a Comment